Afscheid nemen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Oosterhaven - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Oosterhaven - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Iris Oosterhaven

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik ben alweer 5 weken in Suriname, de tijd gaat echt heel snel. Helaas komen nu aan de leuke dingen ook een eind.

Vrijdag 28 maart had ik mijn laatste werkdag bij de naschoolse opvang. De naschoolse opvang stopt er namelijk mee. Als afscheid had ik die week mijn schmink mee genomen en heb ik alle kinderen geschminkt. De kinderen vonden dit super leuk en stonden in een lange rij te wachten tot ze aan de beurt waren. Op de vrijdag (de laatste dag) had ik voor elk kind een pannenkoek gebakken, 66 in totaal. De reacties van de kinderen waren erg leuk. De één stopte gelijk de pannenkoek in zijn mond, de ander bedankte mij eerst netjes. Er was 1 klas die het echt heel leuk vond dat ze een pannenkoek kregen. Zij gaven mij allemaal brasa’s en ik kreeg de liefste woordjes te horen: Ik was de leukste, liefste, tofste, aardigste juf! Wat een pannenkoek allemaal wel niet kan doen;) Ik heb echt een hele leuke en leerzame tijd gehad op de nso, ik ga de kinderen zeker missen.

Afgelopen week heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn huisgenootjes. Maandag vertrok Sanne, donderdag vertrok Esther en op vrijdag ging Lisanne naar huis. Nu ben ik helemaal alleen in het huis. Voorlopig komen er ook geen nieuwe mensen, dus dat zal even wennen en stil zijn. Maar… Komt goed! (dit zeggen de Surinamers heel vaak)

Afgelopen week had ik een weekje vrij. Ik heb namelijk nog geen nieuw project waar ik ga helpen, daar zijn we nu mee bezig. Waarschijnlijk ga ik iets bij een sportorganisatie doen en ga ik misschien op de school (van de nso) helpen. In het weekje dat ik vrij was heb ik aan mijn kleurtje gewerkt, die nu wel een beetje bruin begint te worden:). Ik ben ook een dag naar de Zoo van Paramaribo geweest en als afsluiting gingen we toen bij de mac eten. Het maakt niet uit waar je bent, de mac smaakt altijd lekker:)

Deze week hoor ik meer over mijn nieuwe project, dus dan laat ik het jullie wel weten!!

  • 07 April 2014 - 19:02

    Alie:

    Hoi iris nou het zal wel wennen zijn om alleen in het huis te wonen maar als je overdag maar leuke dingen te doen hebt dan valt het misschien nog wel mee leuke afsluiting had je op school nog veel plezier en niet te bruin worden hoor liefs

  • 09 April 2014 - 11:11

    Irene Bruijnes:

    Dat zijn wel veel veranderingen in een week, als je terug komt moet je bij ons op school maar pannenkoeken komen bakken, ha, ha. Hopelijk vind je gauw weer een andere mogelijkheid om iets te doen maar een weekje vakantie is ook niet verkeerd, sterkte met alles, hartelijke groet,
    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Iris

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 8950

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 23 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: