Tijd om naar huis te gaan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Oosterhaven - WaarBenJij.nu Tijd om naar huis te gaan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Oosterhaven - WaarBenJij.nu

Tijd om naar huis te gaan!

Door: Iris Oosterhaven

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Ruim 11 weken heb in Suriname gewoond, maar nu is het dan toch echt tijd om weer naar huis te gaan!

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van afscheid nemen. Vorige week dinsdag ging ik voor de laatste keer naar Sonny Point. Nog 1 keer de kinderen helpen met taal en rekenen. We hebben er een leuke middag van gemaakt. We hebben wel taal en rekenen gedaan, maar wel op een leuke manier (spelletjes). Als afsluiting gingen we bingo doen. Ik zei een tafel op en het antwoord moesten ze dan aankruisen. Als ze bingo hadden kregen ze een stickervel. Ze vonden dit super leuk om te doen. Nadat ik de kinderen een lolly en een toeter had gegeven (waar ze super blij mee waren) was het tijd om naar huis te gaan, maar niet voordat ik van iedereen een brasa had gekregen:) Ik heb een super leuke tijd met de kinderen gehad, ik ga ze zeker missen.

Vorige week vrijdag was het tijd om afscheid te nemen van de kinderen van de basisschool. Het was best vreemd om voor de laatste keer met de kinderen te lezen, helpen met rekenen en het spelletje te spelen met het Portugese meisje. Het zou voor mij lastig wezen om tegen haar te moeten vertellen dat ik niet meer kom, gelukkig zit er in de andere klas ook een Portugees meisje. Zij kan gewoon goed Nederlands en Portugees, dus was zij een mijn tolk. Ook hier kreeg ik, toen ik weg ging, van alle kinderen een brasa en van sommige zelfs een tekening. Ik heb hier een super leuke tijd gehad en veel geleerd.

Afgelopen week had vakantie. Ik heb in deze tijd veel bij het zwembad gelegen, genoten van het mooie weer (helaas ook een beetje verbrand): Verder ben ik nog op dolfijnentour geweest, super bijzonder om die uit het water te zien springen. Ik ben naar de bioscoop geweest, dit was een hele belevenis. De mensen lachen hier gewoon keihard en zeggen ook (hardop) wat ze van de film vinden. Ik heb mij hier wel vermaakt. Ik ben ook nog 1 dagje naar de dierentuin geweest met Quinn en Isabelle (de kinderen die onder mij wonen). Zij kennen de dierentuin heel goed, dus lieten ze mij alles zien en vertelde ze hoe de dieren heette.

Ja, en dan is het nu toch echt tijd om afscheid te nemen. Van het huis, de mensen, het werk en het land. Ik ga Suriname zeker missen, ik heb hier een super leuke tijd gehad (ik heb genoten). Ik heb ook wel weer zin om naar Nederland te gaan, om jullie allemaal weer te zien!!:) (te tamara)

Suriname mi lobi yu!

Bosi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Iris

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2080
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 23 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: