Eerste indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Oosterhaven - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Oosterhaven - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Iris Oosterhaven

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Na ruim 4 uur vertraging (er lekte olie, dus moesten we naar een ander vliegtuig) toch eindelijk in Suriname aangekomen:)
Maar toen was ik nog niet gelijk bij mijn huisje hoor, nee ik heb nog ruim ander half uur moeten rijden, voordat ik bij mijn huisje was. Onder tussen was ik al 21 uur op, maar inslaap vallen tijdens de rit gebeurt niet zomaar. Je blijft wel wakker tijdens zo'n rit. Ik heb gelijk kennis gemaakt met het chaotische verkeer! Gelukkig ben ik veilig aangekomen en lag ik, na een dag van 23 uur, lekker in mijn bed.

Zondag ochtend ben ik met een huisgenootje naar de kerk geweest. Dit vond ik een erg leuke ervaring. De mensen waren hier erg enthousiast en heten je welkom. We hebben erg veel gezongen (opwekking). Niet stil op je stoel hoor, nee staan en dansen erbij!

Voor de rest heb ik nog niet heel veel gedaan, een paar kleine dingetjes. Naar de vreemdelingendienst geweest, naar fietsverhuur geweest en boodschappen gedaan.

Tot nu toe bevalt Suriname erg goed. Het is erg lekker weer (30 graden), het huisje waar ik verblijf ziet er goed uit en de mensen zijn erg spontaan.
Ja en dat je dan blond en blank bent, dat vinden de mannen wel leuk. Zo wordt er op straat veel naar je getoeterd, gefloten of geroepen;) Ach dat hoort erbij, net zoals de muggen. Ik heb al 34 muggenbulten:(

Woensdag begin ik met werken. Ik heb er erg veel zin in, ik ben benieuwd wat mij te wachten staat.

Ik houd jullie op de hoogte!!

Liefs Iris

  • 04 Maart 2014 - 12:07

    Michelle Strijkert:

    Fijn dat je goed bent aangekomen (na de nodige ongemakken!)
    Leuk om je verhaal te lezen! Ben benieuwd naar al je verhalen.. Ga je zeker volgen! :)

  • 04 Maart 2014 - 12:20

    Marinke Weeda:

    Heeee meid,
    Goed om te horen dat je veilig met aangekomen en het naar je zin hebt ;)
    Ik wens je heel veel succes morgen en geniet ervan! 30 graden zou ik ook wel willen :p
    helaas hier nog even wachten op mooi weer.....

  • 04 Maart 2014 - 12:22

    Hotze En Josien:

    He Iris,
    Wat ontzettend leuk dat we jou kunnen volgen op deze manier! En wat een ervaring moet dit voor jou zijn! En een heel avontuur! Wij vinden het heel knap van jou dat je zoiets helemaal in je eentje doet. Wij gaan je volgen en wensen je heel veel plezier toe op deze spannende reis! Geniet natuurlijk ook van de natuur om je heen en het zonnetje. Doeiiii.

  • 04 Maart 2014 - 12:35

    Lenny:

    Heeee zus,

    Nicee dat t goed gaat! Leuk hoor, die fluitende mannen, zat er een leuke tussen?^^
    kus lennard

  • 04 Maart 2014 - 12:37

    Wianka:

    Blondine!!
    Haha nou zo kom je wel aan een Surinamer met baard ;)
    Geniet ervan en heel veel succes woensdag!
    Xx wianka

  • 04 Maart 2014 - 13:23

    Anita Westerink:

    Hey Iris,
    Fijn dat je veilig bent aangekomen. Zijn de muggen niet gevaarlijk in Suriname? En houdt de mannen een beetje op afstand hè!! Heel veel succes met werken.

    Groetjes Anita

  • 04 Maart 2014 - 15:16

    Alie:

    Hoi nichtje super om op deze manier te volgen Hoe het gaat met jou in Suriname fijn dat de eerste indruk prettig is verlopen zet hem op en schud de mannen van je af :) liefs

  • 04 Maart 2014 - 16:29

    Marlijn:

    He stoere nichtje,
    Ontzettend leuk om te lezen hoe je het hebt in Suriname.
    Veel plezier en succes en ga er zeker van genieten!

    Sterkte met die mannen en met je muggenbulten!

    Veel liefs Marlijn

  • 04 Maart 2014 - 16:36

    Alieke:

    Goed om te horen! Ik ga je volgen:) Succes woensdag!

  • 04 Maart 2014 - 20:50

    Margreet:

    Wauw, wat een belevenissen al! Fijn dat je heelhuids bent aangekomen! :)

  • 04 Maart 2014 - 22:43

    Foka:

    hoi hoi,

    veel succes morgen! spannend! Ben benieuwd!

  • 04 Maart 2014 - 22:46

    Durk En Neeltje:

    Ha Iris,

    Wat een reis heb je al achter de rug ! We vinden het super stoer wat je doet. Uit je eerste verslag merken we op dat je het al naar je zin hebt. Heel veel plezier toegewenst én succes bij wat er komen gaat.

    Groetjes van ons.

  • 06 Maart 2014 - 20:58

    Linda, Andre En Kids:

    Wat leuk dat wij jouw belevenissen zo kunnen volgen.
    Je bent nu al 2 dagen aan het werk, bevalt het wel.
    Die muggenbulten zijn wat minder, maar goed blijven smeren.
    Wat een heerlike temperatuur, om jaloers op te worden.
    Groeten van ons allemaal

  • 09 Maart 2014 - 19:24

    Simone Blaauw:

    Dag collega,

    Van je moeder hoorde ik dat je een blog hebt..dus gelijk maar even gekeken.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt..
    Geniet...en succes met alles wat je daar gaat doen, dat je maar veel mag betekenen voor de kinderen daar!!

    Ik blijf je volgen...

    Groetjes van Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Iris

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 8906

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 23 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: